TREND 2: SPRAAK


Hé Google, wat kunnen we van spraak verwachten in 2020?

Van podcasts en microcasts tot luisterverhalen en voice search - we gaan nog veel meer werken met allerlei vormen van spraak. Zo wordt er verwacht dat in 2020 maar liefst vijftig procent van de zoekopdrachten ingesproken zal zijn. Wat kun je als bedrijf met spraak? We kunnen deze trend niet beter uitleggen dan met een luisterverhaal.

Luister het

artikel hier

(duur 2 min. 45 sec.)

Toffe voorbeelden

Cosmopolitan

De redactie van het tijdschrift Cosmopolitan spreekt elke maand een selectie van de verhalen in, die je kunt beluisteren via onder andere Spotify. 


Van Gogh Museum

Dat je als merk ook audioverhalen kunt (laten) maken, bewijst het Van Gogh Museum. In de podcast Van Gogh lezen schrijvers, acteurs en muzikanten brieven voor van Vincent Van Gogh en vertellen ze hierover. 

Albert Heijn

Albert Heijn doet al veel met voice assistant. Zo kun je vragen hoe je een bepaald recept maakt, wanneer de bezorger komt en of de courgette in de aanbieding is.


Toch wat traditioneler ingesteld?

Nou vooruit, hier kun je het artikel ook nog lezen:


image

Heb jij nog een vraag over deze trend? Laat hier een bericht achter.

image

MixCom, Branderweg 5a, 8042 PD Zwolle, Tel. 038 - 303 10 50, mixcom.nl