Deze drie trends kunnen naar zolder

Niet meer van deze tijd

We zijn dol op innoveren, groeien en leren. Maar wat je in 2000 deed, doe je soms nu uit gewoonte nog steeds. En daarmee trap je veelal op de groeirem. Oeps! De volgende drie oude trends mogen echt naar zolder.

1

Losse content ontwikkelen

Je publiceert een keer een blog op je website, plaatst een advertorial in de krant voor die ene campagne en een banner in de nieuwsbrief voor een andere campagne. Tegenwoordig werken veel bedrijven anders: liever één sterke campagne die je leest in de krant, hoort op de radio én ziet op televisie, dan meerdere campagnes die je her en der ziet terugkomen. Er wordt strategisch nagedacht en focus aangebracht.

2

Zoveel mogelijk zoekwoorden invoeren

Tekstschrijvers, SEO-specialisten en programmeurs maken gebruik van zoekwoorden. Maar zoveel mogelijk zoekwoorden in je tekst en website proppen, is niet meer van deze tijd. Het gebruik van trefwoorden kan de leesbaarheid namelijk verminderen, en dat viel Google ook op. Om die reden verzonnen zij het Panda-algoritme. Het gebruik van zoekwoorden is nog steeds belangrijk voor een sterke SEO, maar het gaat er vooral om dat een tekst inhoudelijk klopt en fijn leest. Gebruik je te veel zoekwoorden, dan trapt Google op de rem en staat je artikel ineens een paar plekken lager.

3

Schrijven? Dat doe ik wel even

Waardevolle content is belangrijker dan ooit. Vooral online is overal content te vinden. Hoe je opvalt? Door sterke content te maken vanuit een professionele en strategische aanpak. Niet ieder bedrijf heeft echter de benodigde kennis en kunde van marketing en schrijven. Het gevolg: de kwaliteit van veel online content is niet geweldig. Hierdoor haken lezers sneller af en gooi je de reputatie van het bedrijf te grabbel. Zorg dus voor voldoende training en begeleiding of laat je contentmarketing over aan een professional.

image

Toe aan vernieuwing? Wij zijn er dol op, dus neem vooral contact met ons op.

image

MixCom, Branderweg 5a, 8042 PD Zwolle, Tel. 038 - 303 10 50, mixcom.nl