VOORDELEN

5 redenen om online magazines in te zetten


Leesduur: 3 minuten


Een digitale publicatie is een uitgelezen kans om je lezer te verrassen en te verleiden. Het is veelzijdig en biedt allerlei creatieve en functionele mogelijkheden. Misschien denk je al snel aan voor de hand liggende vormen als een magazine of een brochure. Maar het mooie van deze vorm is dat het veel breder in te zetten is. We geven 5 redenen om voor dit medium te kiezen.

Reden 1

Divers inzetbaar

We stipten het in de inleiding al aan: de benaming online magazine doet de toepassings­mogelijk­heden geen eer aan. Want dit medium kun je juist in diverse vormen inzetten, bijvoorbeeld als:

  • Verkoopbrochure producten & diensten
  • Landingspagina
  • Personeelsmagazine
  • Publieksmagazine
  • Klantmagazine
  • Eventmagazine
  • Bedrijfspresentatie
  • Whitepaper
  • Jaarverslag
  • E-book
  • Handleiding

Reden 2

Toegankelijk en responsive

Het magazine bekijk je via de browser van je computer, tablet of telefoon. Hierdoor ben je niet afhankelijk van platforms of besturingssystemen. Op elk device van ieder merk heb je dezelfde ervaring. De weergave past zich daarnaast aan naar het formaat van het gebruikte device, zodat je altijd een geoptimaliseerde versie kunt bekijken die bij je scherm past. Zo lever je nooit in op leesbaarheid of functionaliteit en bied je jouw lezer een optimale ervaring.

Verschillen met website en PDF

Voordelen online magazine ten opzichte van website

  • Publicatie wordt naar specifieke doelgroep gepusht via relevante kanalen
  • Meer focus door lineaire manier van lezen
  • Geen vervuiling van andere content

Voordelen online magazine ten opzichte van PDF

  • Responsive; formaat past zich aan aan gebruikte device
  • Veel interactieve en dynamische mogelijkheden
  • Op verschillende vlakken meetbaar en te monitoren

Reden 3

Dynamisch en interactief

Dit vinden wij een van de mooiste voordelen: je kunt dynamische content toevoegen. Denk aan video’s, animaties, hotspots en geluidsfragmenten. Maar ook bijvoorbeeld interactieve grafieken, kaartmateriaal en andere specifieke content kunnen via externe url’s embed worden. Door middel van buttons en pop-ups voeg je een interactieve laag toe aan je publicatie. Je kunt een pop-up bijvoorbeeld inzetten om meer gedetailleerde informatie te tonen, zodat je basispagina rustig en overzichtelijk blijft. En met formulieren kan je lezer contact opnemen, vragen stellen óf juist beantwoorden of zich aanmelden voor nieuwsbrieven en andere acties.

Reden 4

Meten is weten

Hoe handig is het dat je kunt zien hoe jouw publicatie bekeken wordt? Welk device wordt het meest gebruikt, welke pagina’s worden het best bekeken? En hoelang blijft de bezoeker op een pagina hangen? De publicatie kan aan Google Analytics gekoppeld worden en er kunnen UTM-codes toegevoegd worden om klikgedrag te monitoren. En dat is niet alles: er kunnen ook nog re-marketingpixels ingevoegd worden. Op pagina 5 geven we meer informatie over de marketingfuncties.

Reden 5

Altijd up-to-date

Met digitale publicaties heeft je lezer altijd toegang tot de meest recente versie. Nieuwe inzichten over het onderwerp, een aanvulling in de content of toch nog ergens een typfout (we zijn tenslotte allemaal mensen), het is eenvoudig aan te passen en na de herpublicatie direct voor iedereen toegankelijk. Hiermee is het ook geschikt voor tijdelijke publicaties of bijvoorbeeld handig wanneer het programma en/of de sprekers nog niet volledig zijn. Probeer dat maar eens in je net verspreidde PDF-document!


Deel dit artikel


Meer weten over de inzetmogelijkheden of voordelen? Wij helpen je graag verder! Bel 038 303 10 50 of laat hier je gegevens achter.

MixCom Design, Branderweg 5a, 8042 PD Zwolle, Tel. 038 - 303 10 50, mixcom.nl